piątek, 25 września 2015

Popularność internetowych kursów językowych

Popularność internetowych kursów językowych


Autor: Marek Hal


Zainteresowanie internetowymi kursami językowymi rośnie z każdym rokiem. Poszerza się także oferta szkół językowych działających w Internecie. Warto zatem zastanowić się nad przyczynami wzrostu popularności takiej właśnie formy nauczania.


Dzięki rozwojowi nowych technologii coraz więcej spraw załatwiamy przez Internet, nie ruszając się z kanapy. Płacimy w ten sposób rachunki, robimy zakupy, prowadzimy interesy, czy rozmawiamy z przyjaciółmi. Dlaczego więc nie mielibyśmy korzystać z Internetu, ucząc się języka obcego?

Internetowe kursy językowe mają kilka wyjątkowych zalet. Z reguły są tańsze niż kursy tradycyjne, a ich uczestnicy nie tracą czasu na dojazdy oraz mają możliwość nauki z dowolnego miejsca – wystarczy dostęp do komputera i Internetu. W trakcie tego typu kursów materiał może być zaprezentowany w bardzo atrakcyjnej formie, dzięki czemu uczestnik chętniej przystępuje do nauki. Jest to szczególnie ważne, kiedy kurs przeznaczony jest dla młodszych dzieci, w przypadku których nauka języka obcego powinna przybierać formę zabawy. Jeśli kursy internetowe prowadzone są z wykorzystaniem komunikatora, umożliwiają uczestnikom doskonalenie wszystkich umiejętności językowych. Co więcej, wiele kursów opracowanych jest w taki sposób, by umożliwić ich uczestnikom naukę we własnym tempie. Realizując materiał indywidualnie, nie irytujemy się, że przychodzi nam to wolniej niż innym albo że – gdyby nie inni – moglibyśmy opanować materiał kursowy znacznie szybciej.

Często przytaczany jest argument, że internetowe kursy językowe nie są dla każdego, ponieważ wymagają od uczestnika dużej motywacji i samodyscypliny. To prawda. Tyle tylko, że z takim samym problemem mamy do czynienia w przypadku kursów tradycyjnych. Bez odpowiedniej motywacji i samodyscypliny ich uczestnicy także nie osiągną zakładanych wyników. Biorąc więc pod uwagę niewątpliwe zalety kursów internetowych, trudno się dziwić ich rosnącej popularności, szczególnie wśród młodzieży i osób ustawicznie podnoszących swoje kwalifikacje zawodowe.


Jeśli przygotowujesz się do matury z angielskiego, zapraszamy do portalu Maturahelp - porady egzaminatorów.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie miałam okazji, aby korzystać z kursów internetowych do nauki języka angielskiego, ale nie wykluczam tego. Jednak na ten moment chwalę sobie najbardziej podręcznik https://www.jezykiobce.pl/angielski/682-angielski-phrasal-verbs-podrecznik-cd-audio-5903792767623.html gdzie jestem w stanie poznać dużo więcej czasowników niż do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie najlepszy efekt nauki języków obcych można uzyskać poprzez zapisanie się do szkoły językowej. Ja od pewnego już czasu chodzę do szkoły https://lincoln.edu.pl/ i jestem zdania, że jest to najlepszy wybór jakiego mogłem dokonać. Tym bardziej, że w końcu zaczynam mówić i pisać po angielsku.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja nigdy nie uczyłam się języka angielskiego poprzez kursy online więc ciężko jest mi się odnieść. Również już moje dzieci chodzą do jeden ze szkół językowych https://earlystage.pl/pl/nasze-szkoly/slaskie i z tego co mówią to bardzo im się te kursy podobają.

    OdpowiedzUsuń