piątek, 25 września 2015

Jak Internet może pomóc w nauce języków obcych?

Jak Internet może pomóc w nauce języków obcych?


Autor: adriantms


Prawdopodobnie każdy z Was uczy się, bądz kiedyś uczył języka obcego. Ja osobiście całkiem sprawnie posługuję się językiem angielskiem, a dodatkowo uczę się języka włoskiego i w najbliższej przyszłości zamierzam napocząć francuski:) Zawsze preferowałem naukę samodzielną. W dobrym opanowaniu angielskiego bardzo pomógł mi Internet.


Internet powinien stać się dobrym przyjacielem każdego, kto chce dobrze nauczyć się posługiwać językiem. Dlaczego? Bo jako jedyny oferuje możliwości kompleksowego rozwoju wszystkich umiejętności językowych w praktyce i w teorii. Języka obcego, takiego jak angielski, możesz się w nim uczyć zarówno zapoznając się z szeregiem zamieszczonych w nim, płatnych i darmowych, materiałów, jak i kontaktując się za pomocą różnych forów, czatów etc. z osobami, które posługują się danym językiem.

Opowiem o kilku metodach, które wykorzystałem, by bardzo podnieść moje umiejętności językowe, co pozwoliło mi bardzo dobrze (92%) zdać rozszerzoną maturę z angielskiego i zdobyć wartościowy certyfikat językowy (LCCI4).

Internet daje możliwość zapoznania się z materiałami video przygotowanymi przez wielu nauczycieli języka angielskiego. Niektórzy z nich dzielą się wiedzą za darmo, za usługi innych trzeba płacić. Niektórzy są nieźli, a innych lepiej omijać. Osobą, z której materiałami warto sie zapoznać i która do tego oferuje je za darmo jest znany użytkownik youtube.com Mr Duncan. Jest Anglikiem i przygotowuje lekcje angielskiego, które można za darmo oglądać na jego kanale na youtube. Jego lekcje są zabawne, ale zawierają mnóstwo wiedzy. Są świetnej jakości, wyposażone są w podpisy, dzięki którym łatwiej zrozumieć treść. Trudno go nie lubić. Jego filmy bardzo mi pomogły, tak jak wielu innym, którzy wychwalają jego styl i podejście. Zobaczcie lekcję pierwszą i zdecydujcie, czy mam rację;)

Inną świetną metodą nauki angielskiego w Internecie jest korzystania z portali takich jak englishbaby. Po zalogowaniu otrzymujecie m.in. dostęp do świetnie wykonanego chatu, na który poznacie mnóstwo ludzi z całego świata, którzy uczą się angielskiego. Może nawet zawrzecie jakieś przyjaźnie. Bardzo polecam. Trochę czasu tam spędziłem i szczególnie dla początkujących i średnio zaawansowanych to doskonała opcja. Gdy nie znacie jakiegoś słowa, skorzystajcie ze świetnych słowników oferowanych przez wordreference.com.

Jest wiele innych świetnych i darmowych metod nauki. Na stronie www.englisharticles.info znajdziecie mnóstwo darmowych artykułów po angielsku, czekających na lekturę i analizę.

\W najbliższym czasie postaram się podzielić z wami kolejnymi ciekawymi adresami. Polecam jeszcze raz Mr Duncana - to gość, który naprawdę zasługuje na zaintersowanie;)


adriantms

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to każda opcja jeśli chodzi o naukę języka obcego. Jednak dla mnie bardzo ważną rzeczą jest również uczenie się potrzebnych rzeczy jak chociażby pisanie wypowiedzenia po angielsku https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/wypowiedzenie-po-angielsku gdyż nigdy nie wiadomo kiedy taka wiedza może się przydać.

    OdpowiedzUsuń