sobota, 9 stycznia 2016

Jak szybko nauczyć się angielskiego z Harrym Potterem?

Jak szybko nauczyć się angielskiego z Harrym Potterem?


Autor: Kamil Kuczyński


W tym artykule napiszę, jak możesz szybko i sprawnie nauczyć się angielskiego poprzez przeczytanie książki pt: "Harry Potter". Widziałem przypadki osób, które potrafiły nawet płynnie mówić i pisać.


Harry Potter to jedna z najlepiej napisanych książek, które kiedykolwiek czytałem w swoim życiu. A uwierz mi, iż czytałem ich naprawdę niemało. Ostatni raz byłem tak oczarowany lekturą w klasie podstawowej, kiedy czytałem lekturę o "Katarzynie Wielkiej" do 4 nad ranem.

Muszę powiedzieć, że jestem szczęśliwy, iż nie oglądałem filmów. Film obejrzałem dwa razy przed przeczytaniem. Muszę orzec, że lektura nie trzymała w napięciu tak, jak przedtem. Nie było takiego stanu ciekawości i ekscytacji. Z kolei film nie wytwarzał tyle odczuć i uczuć co książka.

Wszystkie części (poza jedną) przeczytałem przez 4 miesiące. W tej chwili nie dziwię się, że setki ludzi szaleją za nią na całym świecie. Pewnie zastanawiasz się z jakiego powodu?

Dlaczego Harry Potter jest taki legendarny?

Uważam, że zaciekawienie. Jest to pierwszy i główny czynnik. Większość tajemnic jest objaśniona dopiero na końcu książki. Na domiar tego przez całą książkę jest jedna wielka tajemnica na temat powiązania Harrego Pottera i Voldemorta.

Przez parę początkowych części czytelnik musi się zastanowić, z jakiego powodu Harry przeżył spotkanie z najpotężniejszym czarodziejem ówczesnego świata? Z jakiego powodu nie zginął jak wielu innych, potężniejszych od niego?

Czytelnik prawie że przez całą serię zastanawia się także, czy Dumbledore miał rację, ufając Severusowi Snapowi. I tak w rzeczywistości nie zdoła się tego dowiedzieć aż do przedostatniego rozdziału serii!

Jak w każdym bestsellerze, mamy to, czego najbardziej pragniemy: wielką miłość i tym bardziej tragiczną, że nie odwzajemnioną. Mamy jedynego bohatera, który może powstrzymać wszechpotężne zło, który walczy z całym poświęceniem w wyglądającej na bezsensowną walce.

Autorka potrafiła także bardzo dobrze opisywać uczucia. Potrafi świetnie opisać, co Harry i inni czują, gdy tracą swoich bliskich. Opisuje żal i rozpacz, tak jakby sama kogoś straciła. Z czymś podobnym spotkałem się wiele lat temu, gdy czytałem „Zbrodnię i Karę”.

Dlatego polecam Ci przeczytanie tej książki po angielsku, ponieważ zainteresowanie w powiązaniu z rónorodnym słownictwem pozwoli Ci znacząco poprawić język Szekspira. Pomocne jest również posiadanie mp3 i słuchanie lektora w trakcie czytania. Polecam Stephena Fry, który jest niesamowitym lektorem.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów, jak skutecznie uczyć się angielskiego z Harrym, zobacz ten artykuł

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz