sobota, 9 stycznia 2016

Co zrobić, aby uczyć się efektywnie angielskiego przez kilka godzin?

Co zrobić, aby uczyć się efektywnie angielskiego przez kilka godzin?


Autor: Kamil Kuczyński


Gdy uczysz się mówić po angielsku, ten jeden czynnik jest niesłychanie ważny. Potrzebujesz tego dla szybkiej nauki i szybkiej poprawy! Badania amerykańskich naukowców pokazują, że ten jeden czynnik jest odpowiedzialny za 80% sukcesu.


1185569_18176809Sekretem nauki języków obcych jest ... motywacja i "zapał". Jeżeli będziesz miał słabe metody nauki (np. nauka z podręcznika czy uczenie się z listy słówek) , ale posiadał dużo chęci, to i tak nauczysz się szybko posługiwać płynnie angielskim. Nauczysz się nawet szybciej od osoby, która posiada dobre metody, ale nie ma motywacji. Tylko jak zdobyć tę mityczną motywację na dłużej niż 5 tygodni i utrzymać na tym samym poziomie?

Jeden z najłatwiejszych sposobów, by zdobyć więcej mocy i motywacji do nauki angielskiego, jest wybranie wielkiego celu. Większość uczących się ma bezsilne, mgliste cele. Oni mówią rzeczy takie jak: „Chcę poprawić mój angielski”, „Chcę mieć solidny rezultat z TOEFL”, „chcę mieć lepszą pracę”.

To są emocjonalnie słabe cele. One nie dadzą Ci energii, której potrzebujesz do rychłych postępów.

Cele muszą Cię ekscytować. Powinieneś czuć się wzmocniony, myśląc o swoim celu.

To jest rzecz, o której już pisałem. Wszelako zdałem sobie sprawę, że również ja jestem niekiedy winny posiadania słabych celów!

Na przykład: będę niedługo robić prezentację w Tajlandii. Moim celem było „Wyszkolić ludzi w systemie nauki angielskiego„ i „wspanialsza komunikacja z ludźmi”.

Te są na pewnie pozytywne cele - jednak one nie mają żadnej mocy! One mnie nie ekscytują. One nie rozpalają mojej pasji.

Więc pomyślałem głębiej. Zastanowiłem się. Dlaczego chcę uczyć ludzi o moim systemie? Dlaczego chcę nawiązać lepszy kontakt ze słuchaczami? Co chcę osiągnąć?

Moim zdaniem lepsze cele wyglądają tak:

„Chcę inspirować ludzi i odmienić ich życie!”

„Chcę ożywiać pasję w ludziach i miłość do nauki. Chcę rozpalić ich wyobraźnię!”

„Chcę całkowicie odmienić drogi ludzi uczących się angielskiego. Chcę pomóc ludziom wdrożyć ich marzenia, używając angielskiego jako narzędzia!”

„Chcę zbudować międzynarodową rodzinę szalenie rozentuzjazmowanych uczących się angielskiego!”

„Chcę udzielić ludziom niewiarygodnie pozytywnych i mocnych emocjonalnie doświadczeń! Chcę dać im szczęście, śmiech, pasję i niewzruszone zaufanie do siebie.”

„Chcę uwolnić ludzi od wątpliwości, braku pewności siebie, nudy i niezdecydowania. Chcę pozwolić im realizować ich marzenia!”

Teraz to pasjonujące cele! Te cele natychmiast dają mi energię. One zmuszają mnie do zerwania się z łóżka i udzielania lekcji! One zmuszają mnie do skończenia fantastycznej pracy jako profesor. One inspirują mnie, aby się uczyć i rosnąć coraz lepiej. One zachęcają mnie, aby być lepszym nauczycielem.

One sprawiają, że chcę stworzyć niezwykły pokaz - a nie tylko jakiś szary wykład.

Gdyż jestem zainspirowany!

Bowiem jestem wzmocniony!

Bo mam misję!

Wybierz potężny śmiały i silny cel - rozpal też swoją pasję!


Na podstawie: effortlessenglishclub.com
Kamil Kuczyński
effortlessenglishclub.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz